سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: پویش ملی «ایران همدل» بزرگترین حرکت جمعی و مردمی برای مواسات و کمک مؤمنانه است که از سال ۱۳۹۸ و پس از بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان و کمک مؤمنانه، در کشور آغاز به کار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان شامگاه دوشنبه در نشست تشکیل ستاد پشتیبانی مردمی جبهه مقاومت در شهرستان دشتستان با تسلیت وفات حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: این روزها که مردم مظلوم لبنان و غزه در زیر آوار بمب و ظلم رژیم صهیونیستی با بی‌پناهی و گرسنگی همراه شده‌اند، فرصت مغتنمی برای ما، جمعیت مسلمان است که به هر طریقی می‌توانیم به این جمع کمک برسانیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه از مهمترین توصیه‌ها در دین اسلام است، همین رویدادها فرصتی برای محک ایمان ما هست، تا ثابت کنیم دارایی دنیا را جز برای امنیت و آرامش مسلمانان و مظلومان نمی‌خواهیم و از همین داشته‌های دنیایی، خزانه‌ای برای زندگی همیشگی و آخرتی خود تهیه کنیم.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه درگاه‌های مهم برای ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان و نیز کمک به حزب‌الله لبنان، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مساجد و سایر تشکل ها و مراکز خیریه است، افزود: یکی از پویش‌های اثرگذار و جمعی برای کمک به مردم فلسطین و لبنان، پویش ملی «ایران همدل» است که این روزها چهارمین دوره آن با شعار «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند» در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: پویش ملی «ایران همدل» بزرگترین حرکت جمعی و مردمی برای مواسات و کمک مؤمنانه است که از سال ۱۳۹۸ و پس از بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان و کمک مؤمنانه، در کشور آغاز به کار کرده است.

حجت‌الاسلام مصلح گفت: اهمیت کمک به جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان به اندازه‌ای است که مراجع تقلید هم در این باره احکامی صادر کرده‌اند تا مردم مسلمان با توجه به حکم مرجع خود، بخشی از سهم امام علیه السلام را برای کمک به جبهه مقاومت واریز کنند.

امام جمعه برازجان یادآور شد: پس از حکم شرعی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرض‌ بودن کمک و پشتیبانی از مردم مظلوم لبنان و خصوصاً حزب‌الله بانوان احساس کردند باید به شکل جدی‌تری در این میدان حضور پیدا کنند؛ لذا موضوع جمع‌آوری طلا در دستور کار قرار گرفت و مورد استقبال بسیاری از بانوان واقع شد.

وی گفت: شیر زنان بوشهری ظرف یک روز با اهدای طلاها و زیورآلات خود، حدود ۱.۵ میلیارد تومان جمع‌آوری کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha